Een absoluut A-merk (blog)

14 mei 2018

In mijn onderwijsloopbaan heb ik ook een aantal jaren het vak economie mogen geven aan de onderbouw van het vmbo. Een van de onderwerpen die behandeld moest worden ging over merken die door fabrikanten worden ontwikkeld en beheerd. Daarbij wordt onderscheid gemaakt tussen A, B,C en huismerken. In 2006 was er een elftal vaders die voor ‘fabrikant’ ARC een nieuw product ontwikkelde: Het ARC Heitingatoernooi. Wat begon als huismerk is inmiddels uitgegroeid naar een absoluut A- merk

Wanneer je een merk op de markt brengt moet dat natuurlijk voldoen aan eisen. Nu daar staat de organisatie van het toernooi van editie 1 in 2006 tot die van 2018 borg voor. Allereerst wordt bij alles wat gedaan wordt voor kwaliteit gezorgd. Een strakke organisatie, heerlijke lunch, geweldig funpark, prima begeleiding, uitstekende arbitrage, de bekende goodiebag en een prachtig prijzenpakket.

Met het organiseren van een prachtig driedaags toernooi was de ARC Heitingacommissie trendsettend. Nooit eerder was zoiets gedaan en dat wat er beleefd werd door spelers en begeleiders op het toernooidag ging als een ‘lopend vuur’ door voetbalminnend Nederland en daardoor werd het ARC Heitingatoernooi toonaangevend  en heeft het toernooi een enormereputatie opgebouwd. Iedereen wil graag meedoen!

En dat alles wordt ook nog eens  ‘gratis’ aan de deelnemers aangeboden. Een lagere prijs kan niet. Natuurlijk is dat te danken aan de geweldige sponsoren die het ARC Heitingatoernooi al die jaren gehad heeft. Nadat er vorig seizoen een einde kwam aan het hoofdsponsorschap van de Van der Linden Groep stond Uipkes Houten Vloeren al klaar om die plek in te vullen. De prijs/kwaliteit verhouding is dus bij het ARC Heitingatoernooi ook dik in orde.

Kwaliteit, trendsettend, toonaangevend, reputatie en een geweldige prijs/kwaliteit verhouding. Voeg daarbij dat het toernooi een geweldige uitstraling heeft en zekerheid geeft voor een geweldige sportdag en je mag met recht zeggen dat het ARC Heitingatoernooi van huismerk is uitgegroeid tot een A-merk. Maar om dat te blijven moet je meegaan met je tijd en innovatiefzijn. 

Om te kijken of de commissie ook in 2018 weer voldaan heeft aan laatstgenoemde criterium van een A-merk stapte ik donderdagmorgen op het fietsje richting Zegersloot en kwam traditiegetrouw terecht is een ‘file’van jeugdspelers die vol verwachting langs de banieren met ‘Johnny’ erop naar de ingang liepen. Ik volgde even nieuwsgierig. Wat zijn deze jaargang de vernieuwingen die dit toernooi toch weer ‘elke keer anders’ maken. 

Wanneer ik ‘een rondje’ gemaakt heb zie ik overal spelers van ARC 1. Volmondig hebben ze allemaal JA gezegd op de vraag of ze hun medewerking willen verlenen. Prachtig. Op veld 4 staat naast de lunchtent, gesponsord door Esports Game Arena een speciale ‘; game-tent’ met consoles. Daar kunnen deelnemers FIFA spelen en het opnemen tegen een aantal E-divisie spelers. Dat heet meegaan met je tijd. 

En op de zaterdag, wanneer de jeugd onder 9 gaat voetballen, zal op het ARC Heitingatoernooi als eerste grote toernooi in Nederland gaan werken met ‘veldbegeleiders’ als wedstrijdleiding. Dit geheel in de lijn met de nieuwe KNVB richtlijnen.

Fabrikanten luisteren naar klanten en doen wat met kritiek om hun product te verbeteren. Zo ook de ARC Heitingacommissie. Er kwam vorig jaar een waarschuwing naar aanleiding van het vuurwerkgebruik bij de finales. Die namen ze ter harte en vonden een nog spectaculairder alternatief.

Wil je weten hoe dat eruitziet?  Breng dan de komende dagen een bezoekje aan Zegersloot en ‘smul’ zelf mee van dat fantastische A-product van onze mooie vereniging: Het ARC Heitingatoernooi. Doen!!!


Nog meer nieuws

14 mei 2018 Meedoen is winnen (blog)
02 mei 2018 Heitingatoernooi in de media
08 maart 2018 Uipkes is nieuwe hoofdsponsor
07 maart 2018 Toernooi rookvrij
05 maart 2018 Vrijwilligers gezocht!
03 maart 2018 DE ZONNIGSTE EDITIE OOIT!

Welkom! Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. We gebruiken deze cookies alleen voor het verzamelen van analytische gegevens. Deze gegevens zijn volledig anoniem en uw privacy wordt hierin niet aangetast.